כמה מס משלמים על זכיה בלוטו?

כולם חולמים על הפרס הגדול הלוטו מבטיח ל כמה ממנו באמת נקבל. אחד השיקולים מהמשמעותיים שאנו יכולים לקחת לפני שאנחנו מהמרים הוא גובה המס אותו נצטרך לשלם במידה ונזכה. הלוטו מבטיח זכייה של מיליונים אבל האם באמת כך הדבר? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על המיסוי של פרס הלוטו.

מי חייב בתשלום מס?

כעיקרון, סוגיית החיוב בתשלום זכיה בפרס של מפעל הפיס או כל זכייה אחרת נחשבת הכנסה הוכרת לצורכי מס הכנסה לכל תושב ישראלי. גובה המס שיוטל על הזכייה תלוי בגובה הפרס כמפורט בחוקים של מדינת ישראל. במאמר נפרט עד איזה סכום ניתן לזכות בפטור ומאיזה סכום חייבין לשלם מס הכנסה.

פטור ממס בזכייה בלוטו

על אף מה שציינו מעלה ניתן לקבל פטור מלא ממס הכנסה או פטור חלקי ממס הכנסה. אם הזכייה שלכם לא עברה סכום של כ-32000 שקלים תוכלו לקבל את מלוא הסכום מבלי צורך לשלם עליו מס. במידה וסכום הזכייה גבוה מ-32000 דרשו לשלם מס הכנסה אך ייתכן שתוכלו לזכות בפטור חלקי ממס לפי גובה הזכייה. אנו באתר לוטומטיק מסייעים בקבלת הכספים וכן בעזרה והסברה של ענייני המיסוי הכרוכים בהגרלת הלוטו.

 

תכלס, כמה מס משלמים?

אם עברתם את התקרה שציינו מקדום תצטרכו לשלם מס הכנסה על הזכייה שלכם. במידה וסכום הזכייה שלכם הוא בין 32000 ל-65000 (פחות או יותר) תצטרכו לשלם מס מופחת בגובה של 35 אחוזים על חלק מהסכום (על חלק אחר מהסכום תזכו לפטור ממס). ככל שתתקרבו לתקרה העליונה של 65 אלף שקלים הסכום שיהיה זכאי לפטור ממס ילך ויצטמצם עד שב-65 אלף שקלים תידרשו לשלם את ה-35 אחוזים על כל הסכום.

כמה כסף נשאר לי?

כדי להבין כמה כסף נשאר לכם מהזכייה וכמה כסף אתם מקבלים עם פטור ממס יש לחשב נוסחה קצרה ופשוטה יחסית. אנו באתר נוכל לסייע לכם בחישוב אך ניתן דוגמה קטנה על מנת להמחיש את העניין:

נניח וזכיתם ב-50 אלף שקלים, תקבלו פטור ממס מגובה תקרת הפטור (65 אלף) פחות הסכום הנ"ל (50 אלף). כלומר גובה הפטור שלכם יהיה 15 אלף שקלים. הסכום שנשאר לכם שממנו לא תקבלו פטור הוא 35 אלף שקל ועליו תצטרכו לשלם כפי שכבר נאמר 35 אחוזים. תכפילו 35 אלף שקל ב0.35 ותקבלו שסכום המס שאתם משלמים הוא כ-13 אלף שקלים כלומר שלאחר ניכוי המס תישארו עם 50-13 – 37 אלף שקלים. שימו ב שלפי החישוב הנ"ל אם אתם מגיעים לסכום של מעל 65 אלף שקלים סכום הפטור יוצא 0 ותידרשו לשלם את 35 האחוזים על כל הזכייה. 

איך זה קורה בפועל?

הזוכה בפרס מקבל אותו מגוף מסוים והגוף הזה חייב לנכות את המס לזוכה. כלומר, אתם כזוכים תקבלו את הסכום כבר מנוכה ממס הכנסה. הגוף שנותן לכם את הכספים יעשה את החישוב עבורכם ויעביר לכם את הכסף מנוכה ממס הכנסה בסמוך למועד הזכייה. בידה אתם חייבים כספים נוספים למדינה ייתכן וגם אלו ינוכו מסכום הזכייה.

סיכום

זכייה בלוטו היא כמובן דבר מבורך אבל כדאי לקחת בחשבון גם את המיסוי שמגיע יחד עם הזכייה כשיקול מרכזי ע האם כדאי להמר או לא. ככלל, יש סכום שעד אליו תזכו בפטור ממס ולאחר מכן הסכום הזה ילד ויקטן עד שתצטרכו לשלם כ-35 אחוז מגובה הפרס. אנו באתר לוטמטיק נשמח לסייע לכם כל שאלה ובקשה הקשורה ללוטו בכלל ולמיסוי פרסים בפרט.